zaterdag 17 juli 2010

Animal Kingdom....and more

Eindelijk naar een park van Disney die voor ons compleet nieuw is. 's ochtends vroeg opgestaan om na een boterham met pindakaas te vertrekken naar Animal Kingdom. Ik verwacht er heel veel van, dus ik ben benieuwd. Dit keer geen treintje, maar gewoon lekker wandelen naar het park. We stonden dichtbij, dus dit was makkelijk te doen. Ik had gehoord van Cinderella (klinkt grappig zeg!) dat de safari heel erg leuk moest zijn, we gingen daarom als eerst daar naartoe. Wat mij trouwens van alle parken opvalt, is dat er overal een mega groep Brazilianen rondlopen met matching t-shirts in rood, geel, blauw etc. Het park stikt ervan. Zijn er uberhaupt nog wel Brazilianen in Brazilie? Ik denk toch elke keer; haha, we hebben jullie verslagen hihihi!
Terug naar het park. Doordat er toch al een rij stond, eerst maar een fast pass gehaald en eerst dat treintje ernaast gedaan. Is wel grappig, maar niet echt bijzonder.
Aidan voelt zich in de gehele vakantie te goed om te lopen, dus elke keer als ie dit moet staat ie gelijk voor je voeten te jengelen dat we hem moeten tillen. Om gek van te worden, maar uiteindelijk in de rij van de safari toch sterk gebleven en hem gewoon genegeerd. In de jeep is ie stil en kunnen we met z'n allen genieten van de wilde dieren. Echt heel leuk gedaan en toch de big five gezien. (ik hoef er niet eens voor naar Afrika).
Dan maar weer een lekkere lunch halen. We moeten weer kiezen tussen hamburger en hot dog. (sla kan ook, maar de kids willen patatjes). de burgers zijn echt niet te vergelijken met NL. Veel malser en gewoon gegrillt ipv gefrituurd. Martijn wilde graag in die ijsberg en hier was de single riders line ook heel kort, dus hij daar erin. Aidan wilde graag in de triceratops rit, dus hebben we die ook gelijk gedaan. Het was ontzettend warm die dag en ergens wenste ik wel een beetje regen. Daarna in de Lion King, leuk met al die liedjes en de acrobatiek.
Toen we hier uitkwamen, was mijn wens uitgekomen. Alleen die paar druppels waar ik om vroeg werden er heel veel en we waren helemaal doorweekt van de regen binnen een paar minuten. Heerlijk verfrissend, maar we gingen toch maar schuilen. Aidan vond het ook wel leuk en ging door alle plassen heen staan rennen met Liam samen. Oh, wat een lol. Toen viel Aidan op z'n snufferd en konden we gelijk een pleister gaan halen bij de EHBO. (was maar een schrammetje, maar hij moest er persé één).
Toen de regen opgehouden was, zou de parade beginnen, maar je raadt het al....cancelled due to the rain, dus ook hier geen parade. Naar de volgende attractie dan maar.
Wat de kids en ik helemaal het einde vonden is de show van Finding Nemo. Het is een musical met echte mensen die poppen over het podium bewegen. Dit was de mooiste show tot nu toe.
Jammergenoeg stond de airco heel hoog en waren mijn kinderen nog steeds doorweekt, dus ik met tissues onder Aidan z'n shirt geprobeerd om de kou van z'n lijf te houden.
Na de show gelijk weer de warmte opzoeken.
Ik weet even zo snel meer wat we hierna gedaan hebben, maar ik weet wel dat we het niet bij één pretpark hebben gehouden.
We wilden nl. allemaal terug naar de Islands of Adventure. Ik voor de butter beer, Martijn voor Spiderman en de kids voor de cat in the hat. Wat een levendig park is dit, we zijn er allemaal over uit dat we dit het leukste park vinden. Vooral door de sfeer als je richting park loopt. Het leeft gewoon overal waar je komt. Hier zou ik elke dag naartoe kunnen gaan. (niet van vroeg tot laat hoor!).
Parking was na 18.00 uur maar $3.-, dus wij zijn hier nog zo'n goede 3 uur gebleven.
Daarna naar huis, want Epcot is morgen aan de beurt.
Hier lijkt mij niks aan, maar aangezien ik dit twee dagen later schrijf, hoor je mijn uiteindelijke conclusie morgen!.

2 opmerkingen:

  1. Lekkere dag en zelfs twee parken op één dag, helemaal leuk.

    Larissa, Epcot is ook erg leuk, Soarin, Test Track, Ellen's Energy Adventure...
    Zijn echte aanraders ook in die volgorde!!
    Doe ze nu want Soarin heb je nergens !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was ons ook opgevalen die groepen Brazilianen maar ook Argentijnen.
    We liepen een dag na de wedstrijd Ned- Braz in Island of adventure en kwamen uiteraard weer een groep tegen.
    Maurice riep Holland! Ze konden het niet echt waarderen. Glenn had toevallig een shirt van Messi aan dus we zijn ook door Argentijnen aangesproken of wij de stand van Dui-Arg wisten, toevallig hadden we van een mexicaanse man gehoord dat het op dat moment 1-0 was, ze waren dus niet blij.
    Dit jaar zijn we niet in EPCOT geweest maar in 1988 vond ik het erg leuk. We lezen het morgen wel hoe het was.
    Nog veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen