zondag 18 juli 2010

Epcot

Vanochtend weer vroeg uit de veren om Epcot te bezoeken. Aangezien we best laat zijn gaan slapen, besluiten we thuis een boterham met Skippy pindakaas te eten voor we weggaan. Liam is de uitslaper elke ochtend en als ie niet vanzelf wakker wordt, kan ie nog een beetje chagrijnig reageren. Gelukkig, na een beetje kietelen, ook hij met een big smile wakker. Op naar Epcot. De wachtrij bij de tassen is erg druk en ja, hier is ook heel brazilie op afgekomen, ze staan er alweer. Ik denk dat ik te nuchter ben voor de kinderliedjes en bijpassende dansjes die de groepen opvoeren terwijl ze wachten in de rij. Ik ook erdoorheen en nu snel naar de ingang. Natuurlijk wil ik nog een foto maken van de grote golfbal, dus ik mijn camera gepakt.
Opes, sd-kaart vergeten uit de laptop te halen, dus schouw ik de Nikon de hele dag voor niks mee. Ik ga nl. geen $22,- betalen voor een 4gb kaartje, terwijl ik er thuis nog één nieuw heb liggen in de verpakking. Dan maar foto's maken met de videocamera, waar geen flits op zit, dus alleen foto's maken met zonlicht jammergenoeg.
Martijn wil eerst naar Test-track, dat moet heeeelemaal het eind zijn.
Nu ben ik een aantal weken geleden naar het circuit van Zandvoort geweest en heb een paar rondjes gereden in zo'n snelle auto en heb daar een paar scherpe bochten gemaakt a 160km p.u. Dus hij was wel leuk, maar niet zo spannend als gedacht.
Doordat Soarin zo druk is, besluiten we eerst nog ergens anders heen te gaan.
Voor de kids naar Nemo gegaan en turtle talk, ik hou wel van die kinderattracties. In futureworld is het erg druk en er blijft weinig over waar je gelijk doorheen kan lopen, dus wij naar Mexico (naar Donald Duck) om van daar de wereld rond te lopen. Dat was erg apart en leuk. Heb je zo een aantal landen in een paar uur gezien hihihi.
In Noorwegen de vikingtocht bezocht, tot groot ongenoegen van Liam, het was weer een bootrit! Gelukkig duurde dit niet zo lang en stelde de glijbaan niks voor. Maar Liam had zich al zo op zitten winden, dat hij deze rit toch een onvoldoende geeft.
Intussen loopt de temperatuur weer aardig op in het park en is schaduw zoeken een nieuwe attractie. We stappen even uit die rij om een aantal foto's te maken met Donald, Baloo etc., man wat heet is het vandaag. Een heerlijke slush gehaald en daarna door naar Japan, USA en na Canada weer terug naar futureworld. Ik wil graag de show met Ellen zien en deze gaat bijna beginnen. Dit is echt leuk, vooral als we naar de Dino-tijdperk gaan en de kids met oren dicht de hele rit doormaken.
Eenmaal weer buiten, blijkt het te zijn gaan regenen. Doordat ik niet weer helemaal doorweekt wil zijn, gauw een winkel ingedoken en daar nog een leuke handdoek gekocht, dis kon gelijk in de buggy, want die was wel helemaal nat geworden.
Soarin is nu niet meer te doen, aangezien alle fastpasses op zijn, dus dit moeten we de volgende keer maar doen.
Liam wil nu nog graag Nemo nog een keer doen, dus o.k. wij weer naar naartoe. Als laatste hebben we de golfbal gedaan, we konden zo doorlopen zoals voorspeld door het Florida boek. Dit had een leuke rit kunnen zijn. Kunnen ja, als Aidan niet op Duits had gedrukt, dus de gehele rit is alle commentaar in Deutsch. Tot groot ongenoegen van mij en daarom ik weer opnieuw in de rij voor een tweede rit. Veel beter en erg grappig aan het eind.
Cunclusie; Epcot is een heel leuk park met veel afwisseling mede door de entourage.
Nu gaan we naar huis, het is inmiddels 18.00 uur geweest en we willen nog wat shoppen in de Prime Outlet. Daar weer leuke shirts gekocht, een zonnebril voor Martijn en nieuwe schoenen. Ik ging eigenlijk voor een leuke vest en zomerjas, maar die hadden ze niet echt. Na het shoppen bij Five Guys een burger gehaald.
Oh...My...God! Deze was echt heeeerlijk! Nu met een volle buik terug naar het resort en lekker slapen. Morgen weer een dag van ontspanning!

1 opmerking:

  1. Zie je dat EPCOT een leuk park is?
    Als we volgend jaar weer gaan kiezen we voor Disneykaarten en gaan we daar zeker een paar keer naar toe.
    Wij vonden die warmte in de parken behoorlijk vermoeiend.
    Morgen weer een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen