zaterdag 10 juli 2010

Miami en Everglades.....nou een poging tot in ieder geval!

Na een lange en gezellige dag op de Bahama's moesten we op het laatste moment nog een hotel zoeken, omdat Martijn het leuk vond om dit spontaan te regelen. Wij dus naar Miami South Beach gereden en daar een stukje nachtleven geproefd vanuit de auto. Ik had op internet wel naar hotels gezocht en herinnerde mij nog een hotel genaamd Hotel Clinton. Eenmaal daar aangekomen, bedacht ik mij ineens dat je hier nog best wel veel geld moest betalen om te parkeren en omdat ik niet zeker wist of de kwalteit wel goed was, toch maar een Best Western gezocht. Daar lekker geslapen, wat een verschil met die Motel6 zeg! Dan maar iets (lees dubbel) zoveel betalen. 's Ochtends een lekker ontbijtje, je kon zelfs je eigen wafels maken. Daarna besloten we eerst op South Beach te gaan zwemmen i.p.v. eerst langs Shark Valley de tram tour te doen.
Echt superheet op dat strand, het weer in Miami was een stuk warmer dan we tot nu toe gewend waren, geen wolkje in de lucht. Omdat ik ook nog een stukje Cuba wilde proeven in Miami, hebben we een heerlijke Cubaanse lunch gegeten in little Havana.
Hierna een leuke verrassing gevonden op de voorruit van de auto. We waren ongeveer 5 minuten te laat, echt niet meer en toen hadden we een bon van $18,- te betalen binnen een dag, anders zou het $45,- worden. Dus i.p.v. direct door naar Shark Valley, eerst de bon betalen. Intussen was het al 13.30 uur en moesten we haast maken, anders konden we de tramtour wel vergeten. Bon betaald, nu snel doorrijden naar Shark Valley. We wisten alleen niet hoe je daar moest komen, de TomTom gaf het ook niet aan. Wij naar Alligator Alley gereden. Bij aankomst kwamen we er achter dat we helemaal fout gereden waren. Ik flink de ziekte erin, mijn planning liep in de soep. Snel besloten naar Billie Swamp Safari te rijden. Gelukkig, om 16.00 uur ging er een Swamp Buggy dus snel kaartjes gekocht, we hadden nog tien minuten!
Just our luck......we kregen een code red, wat betekende dat er een storm met bliksem aankwam, dus de tour ging niet door....boehoe! We hebben nog wel even rondgelopen daar, want om 17.00 uur ging de volgende en dan zouden we die Buggy kunnen nemen. Helaas, all rides had been cancelled for the day, dus kregen we ons geld terug en konden we zonder een alligator (in het wild) gezien te hebben weer naar Orlando.
Onderweg een diner opgezocht. Bij Lucille's in Weston een superburger gegeten en een milkshake gedronken. Het restaurant was in de stijl van de jaren vijftig echt superleuk en lekker. De waitress vroeg of we nog een alligator wilden zien, die zwom in de vijver. Dus toch nog één gezien en veel schildpadden ook.
Met een volle buik reden we weer richting huis. Morgen staat Little Toot op de planning, maar we hebben besloten om dit dagje niks te doen. We moeten ook nog cadeautjes kopen voor Liam, die zondag 7 jaar wordt. Dus lekker zwemmen, boodschappen doen en cadeautjes kopen en niet te vergeten ons bezoek aan de Cheesecake Factory, waar ik een heerlijke cheesecake heb gegeten.
Islands of Adventure staat na een dagje luieren op de planning...

1. Wat zijn ze flauw zeg met die bon.
    Wij hebben mogelijk een tolpoortje gemist vanaf het vliegveld de eerste avond maar weten het niet zeker. We wachten het wel af.