woensdag 14 juli 2010

Happy Birthday Liam!

Vanochtend met hoofdpijn opgestaan. Gelijk een ibuprofen ingenomen, Liam is jarig, dus vandaag wordt hoe dan ook een leuke dag. Ik was pas laat gaan slapen (stom), maar ach, vandaag in Magic Kingdom, zal ik niet moe zijn. Na een wat moeilijke start, gaan we eindelijk rond 10 uur pas naar Disney's Magic Kingdom. Liam zeurt al de hele vakantie over It's a small world, dus zijn wens gaat vandaag in vervulling.
Na eerst dankzij Bram de verkeerde kant opgestuurd te zijn, zijn we via de bordjes te volgen toch bij een parkeerplek terecht gekomen. Wat een doolhof zeg! Het ligt allemaal heel ver uit elkaar, ik had verwacht dat het zoals in Parijs en Universal zou zijn, met Downtown aan Magic Kingdom vast. Niet dus, hoe moesten we nou bij die Ierse pub komen? Probleem voor later.....eerst de auto uit om met het treintje naar de monorail gebracht te worden. Heel goed geregeld bij Disney, ik heb bijna niet hoeven lopen. Eenmaal aangekomen, vraagt Martijn: "Waar is de videocamera?" Lag dus nog in de auto! Nu helemaal blij dat ik dat stuk niet heb hoeven lopen, Martijn is teruggegaan en ik gelijk de tickets gehaald. Liam was jarig, dus hij kreeg een button.
Toen Martijn met camera terug was, wij naar binnen. "Happy Birthday Liam!" Kreeg hij gelijk te horen en dit ging zo de gehele dag door, erg leuk.
Bij binnenkomst was de show bij het kasteel net bezig met Mickey en Donald etc. En gelukkig...alles in het Engels! Waarom ze dat park in Parijs hebben gezet mag Joost weten, maar ik ben erg blij Mickey gewoon in zijn eigen taal te horen spreken. Dit geldt trouwens voor alle shows en attracties.
Wij naar It's a small word en in de Carrousel. Bij Dumbo en de theekopjes waren te lange wachtrijen, dus die doen we wel in Euro Disney. Wel een lekkere Chilidog met patatjes gegeten. Jammie, zo eet ik de gehele vakantie heerlijke all American food!
Buzz Lightyear was weer een groot succes, ik had 114500 punten!
Intussen was het bijna 14.00 uur en Martijn zou zo naar de Ierse pub Downtown gaan. Ik zou na de parade komen.
Echter door de weersomstandigheden (er waren drie druppels gevallen, maar heeeeel ver weg onweerde het), werd de parade uitgesteld. Het was inmiddels al 15.00 uur, dus ik ben maar met de kids richting Downtown gegaan. Echt bizar, eerst 25 minuten in de bus gezeten om vervolgens, of te wachten op een andere bus, of met de benenwagen naar Downtown om de plas heen. Ik heb dat laatste maar gedaan. Om 15.45 uur was ik er pas volgens mij. De hele pub zat vol Nederlanders en de sfeer zat er goed in. Eerste verlenging, tweede verlenging en toen....over. Spanje wint (had die octopus het weer goed) en wij weer terug naar het park om nog een paar uur te genieten van het park. Natuurlijk nog een keer in It's a small world en o.a. Aladdin. Ik moest en zou persé naar de Pirates gaan om Jack Sparrow te zien. Gaat Liam uit z'n kokosnoot omdat ie denkt dat er een steile glijbaan in zit. Hij gewoon mee en achteraf vindt ie het nog steeds niet leuk, ook al weet ie dat het niks voorstelt. Om 19.45 uur snel naar hotel Grand Floridian waar Cinderella ons opwachtte voor een heerlijk buffet.
Liam was helemaal blij en ik heb in een deuk gelegen om die twee stiefzussen!
Aidan was ook helemaal verliefd op Cinderella en zij was duidelijk ook helemaal weg van hem.
We wilden eigenlijk nog teruggaan naar het park, maar we zaten er helemaal doorheen. Wel nog het vuurwerk gezien vanaf de overkant van het meer. Dit was echt fantastisch mooi. Weer iets wat de Amerikanen beter kunnen dan de Fransen. Wat een diversiteit en het bleef maar komen! Daarna met de treintjes weer naar de auto; pluto 22. In de auto vraagt Liam aan mij: "als we thuis komen gaan we dan nog een feestje vieren?" Wat betekende dat hij op de tafel mocht staan en dat wij lang zal hij leven gingen zingen. Ik vond dit wel best, maar eenmaal thuis was ik zo moe dat ik mijn belofte alweer was vergeten en binnen tien minuten sliep. We hebben dit de volgende ochtend voor hem gedaan, was ie ook nog een beetje jarig op maandag.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten