zondag 11 juli 2010

Islands of Adventure.....wat een avontuur!

Gisteren zijn we naar Islands of Adventure gegaan. Vol goede moed de dag ervoor blogs gelezen van andere Orlando gangers en een beetje ontmoedigd geraakt door de lange wachtrij afgelopen woensdag voor de Forbidden Journey. We moeten het toch zelf ervaren.
Dit keer geen valet parking, maar preferred, wat inhoudt dat je op de gehandicapten parkeerplekken mag staan. Het valt meteen op dat het een stuk drukker is vandaag. Een handvol mensen slaat af naar rechts, de rest gaat naar Islands of Adventure...just our luck.
Bloedverziekend heet, maar dat mag de pret niet drukken.
Bij Seaworld hadden we een all day dining deal en we vonden dit voor dit park een goed idee om ook te doen. Vooral omdat het zo heet zou worden. De Souvenir cup moest je wel apart kopen, maar je kon bij elk restaurant de gehele dag je cup bijvullen.
Door de drukte hebben we ons laten verleiden om gelijk naar Harry Potter te gaan, de rij begon bij Jurassic Parc, daar kreeg je een groene ticket, zonder kon je Hogsmeade niet in. Martijn is gelijk Dragon Challenge ingegaan, de wachtrij was maar 20, ik direct in de rij voor een butterbeer. Man dat was lekker! In de snikhitte gekeken of we ergens een winkel in konden, guess again....er stonden voor de winkels ook mega rijen. Toen Martijn klaar was even bij de Forbidden Journey gaan kijken waar een wachtrij stond van twee uur. We besloten de rest van het park maar eerst te bekijken. Ik ben dol op waterattracties en het stikt ervan hier. Ik ben alleen niet zo dol op 'steil naar beneden' attracties, maar ik ben toch in Jurassic Parc River Adventure geweest, wat een hele leuke rit is. Ripsaw Falls was ook ontzettend leuk, ik was zeiknat, maar voor ik de exit bereikte, waren mijn armen en gezicht al opgedroogd door de hitte. Via de Lost Continent naar Dr. Seuss voor de kids alle attracties daar gedaan, Martijn ook nog even in de Hulk.
De tijd vloog voorbij in dit park en door de drukte zijn we wel vier keer naar de Pteranodon Flyers gegaan voor Liam, maar er stond vanaf 's ochtends tot 's avonds een wachtrij van meer dan een uur en je mag er alleen in als je kids hebt, kun je nagaan. Na achten voor de derde keer een poging gewaagd om in de Forbidden Journey te gaan en de Flight of the Hippogriff....ongelooflijk, bij de Hippo kon je ineens zo doorlopen!
Bij HP stond nu nog een wachtrij van een uur. Er was een child swap-rij, dus wij naar binnen met z'n allen. Aidan was in de rij in slaap gevallen....Martijn heeft hem de hele wachttijd gedragen. Bij elkaar iets meer dan een half uur in de rij gestaan voor we aan de beurt waren.....eindelijk.....ik was erg benieuwd.
Wat een rit! Echt uniek en zo de moeite waard om voor in de rij te staan, ook al zou het 120 min. geweest zijn. (kan ik nu wel zeggen).
Jammer dat ie vastliep terwijl ik in zo'n zitje zat! Na ongeveer 5 min. ging ie weer verder. Een enorme moodkiller!. Nu mocht Martijn gelijk erin....hij eruit en ik weer erin....hihihi, met child swap kan je dus achter elkaar blijven gaan! Twee keer vond ik wel genoeg.
Intussen over negenen en bij Holivander (de toverstafshop met een HP moment) staat nog steeds een wachtrij van meer dan een uur. Dan maar geen toverstafje van $30,-.
Het is echt stervensduur allemaal. Een klein doosje Smekkies (jellybeans) kost gewoon $10,- en mensen kopen het gewoon! Ik neem nog een butterbeer en ga nog snel naar Jurassic voor de Pteranodon Flyers, hopelijk kan je daar ook zo doorlopen. Was inderdaad het geval en om 21.45 uur nog even snel langs Popeye, deze had ik gemist overdag. Mijn god! Ik heb echt nog nooit zo hard en veel gelachen in een attractie!
Wat was dat leuk! Ik ben met Liam geweest en hij deelde mijn vreugde niet echt door de spanning....hij vond de stroomversnelling een beetje eng. Echt doorweekt kwamen we uit de boot, alsof we met kleding onder de douche hadden gestaan, maar echt een aanrader.
Tien uur en het park gaat dicht. Weer een ervaring rijker en ook al was het een lange dag, echt de moeite waard! Vandaag lekker bijgekomen en geshopt in de Buena Vista Outlet Factory. Daarna gezwommen met Liam en snel de kamer versierd voor mijn knulletje. Hij is (intussen) vandaag jarig en na Happy Birthday gezongen te hebben en een stuk taart gegeten te hebben, gingen de kids slapen en zit ik nu nog na twaalven snel mijn blog bij te werken. Over 8 uur hoop ik in Magic Kingdom een leuke verjaardag te vieren en om 14.00 uur snel naar de Ierse pub voetbal kijken!

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!!! Een fijne dag ervan maken.

    Wat een drukte zeg in Island of Adventure. Pfff en daar moeten wij ook nog heen ahahahha..

    Nog een hele fijne vakantie, maar dat zal wel lukken zo te lezen.

    Groetjes,
    Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Wij gaan Harry Potter vanavond denk ik nog een keer proberen. We hebben al besloten om elke wachttijd te nemen....
    Een heel fijne dag vandaag en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen